Bög-hund?

Böghund eller inte

 

”Det finns otaliga skäl varför människor inte vill behålla sin ”bäste vän”. Den här fullt friska amerikansk bulldoggen lämnades in på Jackson-Madison County animal shelter, Tennessee, sedan ägaren hävdat att han var ”gay” eftersom han ridit på en annan hane, vilket är ett vanligt beteende bland hundar.” Det skriver Astrid. Läs hur det gick sen.

Det tycks inte råda någon hejd på bögnojan på vissa platser i USA. Varför inte se sunt på saken. Killar som gosar med killar gosar inte med mina tjejer! Ja, alltså tilltänkta, liksom.

8 responses

    1. Precis så!
      Kram!
      /Skvitt

  1. Jag läste om det pà QX.SE… Där jag har skapat en ny fotoblogg med inriktning pà HBT-fràgor, huvudsakligen… Jag beslöt mig för att delta i manifestationerna i Paris och gav mig in i debatten, även om mitt parti officiellt är emot ett könsneutralt äktenskap… Lika rättigheter och skyldigheter för alla medborgare!!!

  2. Homosexualitet skrämmer mig inte, men jag kan inte förstå den.

    På 70-talet hade jag en arbetskamrat som var bög. Vi hade gemensamma intressen så vi blev kompisar och då talade han öppet med mig om detta och jag var ju nyfiken. Bland annat frågade jag om han hade velat vara annorlunda om han fick välja, men det ville han inte.

    Jag tror inte jag hade funderat så mycket kring detta om jag inte hade träffat honom. Men nu har jag gjort det. Och jag har bland annat tänkt att det inte kan vara ärftligt för i så fall hade ju genen försvunnit illa kvickt.
    Sen har jag också insett att det finns även i djurvärlden.
    På nåt sätt är det alltså naturligt.

    Vad är vitsen med det? Det kan jag inte begripa. Alltså, varför frambringar naturen detta? Observera, det är bara ett vetenskaplig intresse, inget moraliserande. Finns det för arten en överlevnads-poäng i att några få individer blir homosexuella? Och vari består den då?

    ???

    Jag fattar nada, men jag har inga problem med att det finns homosexuella människor.

    Kram!
    /Skvitt

  3. Det förvånar mej inte ett dugg att det hände i just USA(!)
    Finns flera djurarter där vissa individer är gay. Så om var 10e människa är gay är det alltså inget avvikande beteende, annat än utifrån socialreligiösa normer. I så fall är det avvikande att vara rödhårig också, eftersom var 10e människa är äkta rödhårig.

    Kram
    Kao

    1. Avvikande? Jag vet inte hur jag ska ställa mig till det. Är det inte så att alla minoriteter avviker. Och alla avviker på något sätt. Är alla avvikande då? Som jag till exempel tillhör en minoritet med den exakta längden av si och så många centimeter. De flesta är ju längre eller kortare.

      Det viktiga är väl att vi inte förföljer folk för att de dras till sitt eget kön eller för andra sätt att avvika så länge det inte skadar andra. Och omvänt: förfölj för helvete alla Allianspolitiker, för de skadar verkligen andra!

      Kram!
      /Skvitt

  4. …dessutom hade min dotter en klasskompis, en glad och jättefin kille som spred positiva vibbar i klassen. Redan på 6-årsverksamheten ville han ha klänning, lekte mest med tjejerna men var också bra på fotboll. Han var/är en riktig ‘dramaqueen 🙂

    Nu är han ju vuxen och fortsätter med det, nu som artist. Han gick estetisk linje så småningom, vet jag. Tack och lov hade han en mamma, ensamstående, som tog honom för den han var/är. Hon hade all anledning att vara stolt över honom på alla sätt.

    Kao

  5. Säkert.

    Kram!
    /Skvitt

Kommentera

